Hava Kargo Hakkında Herşey
Turizm

Yerli Turizme Ağırlık Verdi, Oran Yüzde 80’e Çıktı

Yerli turizme ağırlık verdi. Oran yüzde 80’e çıktı

Rusya’nın Türk sınırlarını ihlal etmesinin ardından Rus turistlerin Türkiye rezervasyonlarını iptal ettirmesi, yerli turiste de önem veren oteller için kriz yaratmadı.

Hem devre mülk hem de normal konaklamada her şey dâhil sisteminde kalitesinden ödün vermeyen oteller bu yıl ve gelecek yıl için panik yaşamıyor.

Bodrum, Kuşadası, Kütahya, Yalova, Balıkesir ’de otelleri bulunan Karaderili Group Yönetim Kurulu Başkanı Orhan Karaderili, hükümetin turizme verdiği teşviklerin yanı sıra yerli turistin yurtiçini tercih etmesiyle sektörün Rusya krizini az hasarla atlatacağını söyledi.

Orhan_Karaderili_Karaderili___irketler_Group_Y__netim_Kurulu_Ba__kan__

2015’de doluluk oranları yüzde 50 yerli, yüzde 50 yabancı turist şeklindeydi. 2016 ve 2017 yılında yüzde 80 yerli turist öngörüyoruz” dedi. Yabancı turistin Türkiye’ de daha ucuza tatil yaptığını belirten Karaderili, “Bankacı bir misafirimiz Türkiye’de bir otelde tatil yapmak için fiyat araştırmış ve 2 bin gibi bir maliyete ulaşmış. Daha sonra İngiltere’ye seyahat etmiş, ve oradan Türkiye’deki aynı otel için fiyat bakmış ve uçak dahil aynı oteli bin 200 TL üzerinden bir fiyata bulabilmiş” dedi.

Bodrum’daki Mio Bianco otelinin gecen yılki doluluk oranlarını geçeceğini söyleyen Karaderili, “Doluluk oranını artıracağız ama yabancı turistte yüzde 50 azalma olacak. Biz bu durumu daha önceden öngörerek önlemimizi almıştık. Yıllardır yerli turist ile çalışıyoruz. Buradaki başarı kaliteden ödün vermeyerek, müşterilerimizi el üstünde tutup onların sizi sürekli tercih etmelerini sağlamaktır” dedi.

Yemekte tasarruf olmaz

Yerli müşteri için temizlik ve otelin kalitesi kadar yemeğin de çok önemli olduğunu belirten Karaderili, şöyle konuştu: “Yerli müşteriyi etkilemek için en önemli şeyin mutfak olduğunu düşünüyorum, birçok otelci arkadaşımız açık büfelerinin tamamını yabancılara yönelik hazırlıyor, bu da yerli misafirlerimizi rahatsız edebiliyor. Biz tesislerimizde bunun tam tersini yapıyoruz. Yerli mutfağa, Türk mutfağına daha fazla önem veriyoruz. Herhangi bir maliyetten kaçınmıyoruz’’ dedi.

Türkiye’ye rağbet devam ediyor. Hangi ülkelerden gelişler var?

Orhan Karaderili ‘’Terör olaylarına rağmen Avrupa bölgelerinde özellikle azalmalar olmasına rağmen, Ortadoğu pazarı etkilenmedi, özellikle İran’ da ki rejim değişikliğinden sonra İran pazarında çok büyük gelişmeler ve turist sayısında artış bekliyoruz. Arap turistin Türkiye’ ye olan ilgisinin artarak devam edeceğini düşünüyorum.

MioBianco_2

Arap turist için benim şöyle bir sözüm vardır; ‘What they here is ezan what they eat is helal’. Buradan yola çıkarak dünyanın hiçbir yerinde bu modernlikteki bir şehirde yapabilecekleri bir tatil yok. Hem bir Avrupa şehrinde uyanıp hem de helal yiyecek yiyebilecekleri bir lokasyondalar, dolayısıyla bu ilginin hala devam edeceğini ve Ortadoğu pazarından henüz çok küçük bir pay aldığımızı düşünüyorum. Türk turizminin bu potansiyeli yeni yeni keşfettiğini düşünüyorum.’’dedi

Zeynep Kali

İstanbul Üniversitesi Amerikan Kültürü ve Edebiyatı mezunu. 15 Yıl Havacılık sektöründe çalıştı. Uçakları,yolcuları ve yolculukları çok sever. Farklı insanlar tanımak,tanımadığı şehirlerin sokaklarında dolaşmak en hoşlandığı şeydir. Bir kız çocuğu annesidir. Sitemizin Yazı İşleri Müdürüdür