Hava Kargo Hakkında Herşey
Güncel HaberlerHavaalanıHavayolu

Adıyaman seferlerine başladı

anadolujet adıyaman

Anadolu Jet, İstanbul Sabiha Gökçen ile Adıyaman arasında haftada 3 gün gerçekleşecek karşılıklı uçuşlarına başladı.

Sabiha Gökçen’den gerçekleştirilen ilk uçuş nedeniyle Adıyaman Havalimanı‘nda tören düzenledi.

Tören, Anadolu Jet uçağının Sabiha Gökçen Havalimanı‘ndan Adıyaman’a inişi, havalimanı itfaiyesinin su takı gösterisi, davul şov ve Adıyaman Halk Oyunları ekibinin folklor gösterisi ile başladı. İlk yolcuların çiçeklerle karşılanmasının akabinde hat açılışı kurdelesi kesim töreni yapıldı.

Adıyaman Havalimanında düzenlenen hat açılış törenine Adıyaman Valisi Mahmut Demirtaş, İl Jandarma Komutanı Albay İbrahim Koyuer, Belediye Başkanı F. Hüsrev Kutlu, Anadolu Jet Başkanı İbrahim Doğan ile çok sayıda davetli katıldı.

Anadolu Jet, Sabiha Gökçen Havalimanından, Adıyaman’a başlattığı seferlerle, iki şehir arasında yolcu trafiğini artırarak, bu seferlerle iş dünyasına yönelik yeni imkânlara vesile olmayı hedefliyor.

Törenin açış konuşmasını yapan Anadolu Jet Başkanı İbrahim Doğan, Sabiha Gökçen-Adıyaman seferlerinin hayırlı olmasını dileklerini ileterek, “Şunu itiraf etmeliyim ki bu seferleri başlatmakta geciktik. İnsanların ihtiyacı giderek artıyor. Bir noktadan başka bir noktaya sürekli hareket etmeye başladılar. İstanbul Sabiha Gökçen’den, Adıyaman’a uçak seferlerinin düzenlenmesini çok büyük bir ihtiyaç olarak gördük. İnşallah haftada üç gün olarak başlatmış olduğumuz bu hizmeti en az günde bir sefere çıkaracağımız sözünü veriyorum. Anadolu Jet birçok şehre uçuş gerçekleştiriyor. Amacımız, havacılık hizmetlerini yalınlaştırarak, daha geniş halk kitlelerinin, kolay, pratik, ekonomik ve hızlı bir şekilde havacılık hizmetlerinden istifade etmesidir. Dolayısıyla herkesin Anadolu’nun her yerine rahatlıkla gidebilmesini istiyoruz. Buradan şunu söylemek istiyorum; Adıyaman deyince Nemrut Dağı başta olmak üzere zengin tarihi değerler aklına gelmeyen Paris’e çay içmeye gitmesin. Kendi memleketini ve kendi coğrafyasını bilmeyen yurt dışına gitmesin. Buralara gelsin ve buradaki trafiği artırsınlar. Biz ulaşım aracı olmanın yanında, aynı zamanda iletişim aracı olarak da kendimizi görüyoruz. Adıyaman’a seferler artacak ki, insanlar buraya gelsin. Buranın zengin tarihi ve kültürünü görsün ki gittiği yerde buranın güzelliklerini anlatabilsin” dedi.

Belediye Başkanı F. Hüsrev Kutlu ise, “Bu hizmete vesile olan herkese ayrı ayrı teşekkür ediyorum. Anadolu Jet güzel bir hizmet başlattı ama insanlarımız doyumsuzdur. Biz de Adıyaman olarak bu hayırlı hizmete bir takım rötuşlar istiyoruz. Çevre illerimizle Adıyaman’ı mukayese ettiğimizde Adıyaman’daki uçak biletleri komşu illerimizin iki katı fiyatında. Adıyamanlılar çok zengin değiller. Bilet fiyatlarının da komşu illerimizle aynı olmasını talep ediyoruz. Bu hayırlı hizmete vesile olan herkese ayrı ayrı teşekkür ediyor, insanlarımıza daha konforlu ve güler yüzlü bir hizmet yapılmasını temenni ediyorum” dedi.

Anadolu Jet’in Adıyaman’a düzenlediği uçak seferlerinin hayırlı olmasını dileyen Vali Mahmut Demirtaş ise, “Bundan 10-15 yıl önce bu hizmet bir hayaldi. Bu hayallerin hepsi gerçekleşti. Bu hizmetlerden ötürü Sayın Cumhurbaşkanımıza, Sayın Başbakanımıza, Sayın Ulaştırma Bakanımıza, Türk Hava Yolları ve Anadolu Jet’in değerli yöneticilerine çok teşekkür ediyorum. Bu seferlerin düzenlenmesinde ve bu uçağın bugün Adıyaman’a gelmesinde Anadolu Jet Başkanımız İbrahim Doğan’ın çok ciddi katkıları bulunmaktadır. Bütün Adıyamanlılar adına kendilerine çok teşekkür ediyorum. Belediye Başkanımızın az önce konuşmasında ifade ettiği tüm hususlara İl Valisi olarak katılıyorum. Belediye Başkanımızın dillendirdiği problemlerin çözülmesi halinde Adıyaman halkı Anadolu Jet’e minnettar olacaktır” dedi.

Demirtaş, “Bilindiği gibi Adıyaman, köklü tarihi ile birçok medeniyete ev sahipliği yapmış, sahip olduğu zengin tarihi ve kültürel değerlerle adeta açık hava müzesi konumundadır. Medeniyetlerin doğuşu ve gelişimine baktığımızda ulaşımın ne kadar önemli olduğunu görüyoruz. Medeniyetlerin kavşak noktasında bulunan ilimiz her geçen gün büyüyor, gelişiyor, ticaret hayatı da gittikçe canlanıyor. Ekonomik ve sosyal alanda ilimizin daha hızlı büyümesi ve gelişmesi ancak ulaşımla olur. Anadolu Jet’in İstanbul Sabiha Gökçen- Adıyaman hattında gerçekleştireceği bu uçuşlarla birlikte ilimizde ticaret hayatının yanında kültür turizmi ve inanç turizminin daha çok canlanacağına inanıyoruz. Bu seferlerin birçok yatırıma da vesile olmasını diliyor, uçuşların kazasız ve belasız olmasını temenni ediyorum” dedi.

Yapılan konuşmaların ardından hat seferlerinin pastası kesildi. Anadolu Jet Başkanı İbrahim Doğan günün anısına Vali Mahmut Demirtaş’a ve Belediye Başkanı F. Hüsrev Kutlu’ya isimlerinin yazılı olduğu Anadolu Jet ibaresi bulunan maket uçak takdim etti.